تگ های هدینگ در HTML
نوشته شده توسط : حمید حمیدی

از لحاظ اهمیت در تگ های هدر html مهم ترین تگ تگ h1 و پس از آن تگ های دیگر که زیر مجموعه های این تگ هستند اشاره کرد. استفاده صحیح و دقت به نحوه صحیح استفاده از تگ های هدینگ اهمیت بالایی دارد و رعایت این امر باعث بهبود و آسان سازی جستجو برای موتور های جستجو می گردد.

برای مثال اگر سایت شما با یک تگ H3 شروع شود که بعد از آن تگ H1 بیاید سلسله مراتب خراب می شود یعنی ساختار هدینگ سئو فرندلی و برای موتور های جستجو بهینه شده نیست. هرچند از ساختار از پایین به بالا پریدن از H4 به H2 مشکلی ندارد. ایده آل این است که هر سایت یک تگ H1 داشته باشد ولی نه بیشتر.

فواید استفاده از Heading تگ ها :
هدینگ تگ ها استفاده می شوند تا قسمت های مختلف محتوای سایت را نشان دهند. داشتن محتوای مرتب و طبقه بندی شده روی سئو وب سایت و همچنین تجربه کاربری تاثیر مثبتی دارد.

هدر تگ ها از دید سئو :
ارتباط : به منظور ایجاد ارتباط موتورهای جستجو, کلمات هدر تگ ها رو با محتوای قسمت مربوطه مقایسه می کنند. بنابراین مهم است که کلمات کلیدی داخل هدر تگ تان را در H1 صفحه قراردهید.

سازگاری کلمات کلیدی : خزنده های موتورهای جستجو برای سازگاری کلمات کلیدی بین هدر تگ ها و سایر قسمت های صفحه جستجو می کنند (چک می کنند).

اهمیت تگ H1 : H1 مهمترین تگ است و به هیچ عنوان نباید فراموش شود. عنکبوت های موتورهای جستجو به کلمات استفاده شده در تگ H1 توجه می کنند که باید توضیحات عمومی محتوای سایت رو دقیقا مثل عنوان صفحه شامل شود.

غنی کردن تجربه کاربری : هدینگ تگ ها به کاربر یک ایده واضح از اینکه محتوای سایت درباره چه موضوعی است می دهند. موتورهای جستجو اهمیت زیادی به تجربه کاربری می دهند بنابراین وجود هدینگ تگ ها از مهمترین جز بهینه سازی محتوای سایت است.

اگر دوست دارین درباره HTML بیشتر بدونین بهتون مطالعه مقاله HTML چیست و چه کاربردی دارد رو پیشنهاد میکنم

هدر تگ ها از دیدگاه قابل استفاده بودن:

برای کاربران اینترنت که باید از صفحه خوان استفاده کنند راحت تر است که قسمت های مختلف محتوای صفحه را با ساختار هدینگ تگ ها هدایت کرد.

هدینگ تگ H1 صفحه یک چکیده از محتوای صفحه به کاربر می دهد.

با خواندن هدینگ تگ های مختلف صفحه کاربر می تواند یک صفحه را اسکن کند(سریع ببیند) و عنوان های قسمت های مختلف را ببیند و همان قسمت هایی که می خواهد را ببیند.

استفاده اولیه از هدینگ تگ ها برای سئو است. نه فونت های بزرگتر و برجسته بلکه نمایش صفحه بهتر و تمیزتر(مرتب تر)می شود.

کارهایی که نباید با هدینگ تگ ها انجام داد :
هدینگ تگ ها را نباید با کلمات کلیدی پر(بیش از حد)کرد.

بیشتر از یک H1 در صفحه استفاده نکنید. معمولا صفحات یک تگ H1 دارند و در صورت وجود 2 تگ موتورهای جستجو فکر می کنند که این یک تلاش است برای پرکردن کلمات کلیدی بیشتری در H1 برای سئو. بهتر است که محتوا رو به قسمت های مختلف تقسیم کرد و در صفحات مختلف و به هرکدام H1 خودشان را اختصاص داد.این هم برای خواننده و هم برای موتورهای جستجو منطقی تر و عاقلانه تر است، هرچند که استفاده از چند تگ بلامانع است.

هدینگ تگ ها را به عنوان متن های مخفی استفاده نکنید، هر متن مخفی ممکن است باعث جریمه سایت شما شود مخصوصا اگر که آن قسمت بر سئو تاثیر بگذارد.

همچنین هدینگ تگ ها را در صفحات مختلف تکرار نکنید. این که برای هر صفحه یک هدینگ تگ غیرتکراری بگذارید تمرین خوبی و باعث گسترش محتوای وب سایت شما می گردد. از محتوای تکراری برای هدینگ تگ و meta title دوری کنید و تلاش کنید هر صفحه دارای محتوای منحصر به فرد باشد.

از هدینگ تگ ها برای دیزاین و استایل دادن به متن ها استفاده نکنید بلکه از آنها برای نشان دادن مفاهیم و محتوای سایت استفاده کنید. برای استایل دادن از سی اس اس (CSS) می توانید بهره ببرید .

 

منبع: پاپ گروپ




:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: